UpGO

FAQ / Usein kysytyt kysymykset

1. Vuokraaminen ja pakettiauton noutaminen

1.1 Kuinka vuokraan pakettiauton?

Pakettiauton vuokraus onnistuu nettiajanvarauksen kautta, soittamalla asiakaspalveluumme 010 419 9850.  Olemme pyrkineet vastaamaan kaikkiin mahdollisiin varaamiseen ja ajamiseen liittyviin kysymyksiin tällä sivulla. Tehtyäsi varauksen saat meiltä sähköpostiisi varausvahvistuksen.

Kokeile helppokäyttöistä varausjärjestelmää!

1.2 Onko henkilökunta paikalla noudettaessa autoa?

Henkilökuntamme on aina asiakasta vastassa ennen vuokrauksen alkua. Näin pystymme vastaamaan myös asiakasta mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

1.3 Missä toimistonne sijaitsee?

Kuopio: Juustoportti Naulakatu 2, 70800 Kuopio

Jyväskylä: Neste K Kirri Kirrintie 2, 40270 Jyväskylä ja Neste K Savela Vehkakatu 2, 40700 Jyväskylä

Lappeenranta: Neste Simolantie 16, 53600 Lappeenranta

1.4 Millaiset peruutusehdot teillä on?

Katso Vuokrausehdot kohta 11. Varauksien peruutukset 7 vuorokautta ennen varauksen alkamista ilman kuluja.

1.5 Mitä rajattomat kilometrit tarkoittavat, tarvitseeko minun maksaa kilometreistä?

Haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisimman edullisen ja selkeän hintapolitiikan joten asiakkaiden ei tarvitse miettiä jokaista mutkaa ennalta erikseen vaan kaikki varaukset sisältävät rajattomasti kilometrejä. Asiakas maksaa vain vuokrauksen käytetystä ajasta.

1.6 Voiko vuokratuilla pakettiautoilla vetää peräkärryä?

Tarkasta pakettiautojemme tiedot Kalusto välilehdeltä.

2 Maksaminen

2.1 Paljonko vuokraus maksaa?

Autojen vuokrahinnat näette vuokrauskalenterista joka löytyy täältä

2.2 Miten maksan pakettiauton vuokrauksen?

Voit maksaa vuokraamisen kätevästi verkossa tai paikan päällä Visa Electronilla, pankki- tai luottokortilla. Yrityksien on mahdollista maksaa myös laskulla. Vuokrausta ei voi maksaa käteisellä syynä tiukentuneet vakuutusehdot.

3. Ajaminen

3.1 Mitä jos autoon tulee tekninen vika, rengasrikko tai se ei käynnisty?

Renkaan rikkoutuminen, polttoaineen loppuminen tai tekninen vika voi katkaista hetkessä hyvin alkaneen matkan vuokra-autolla. OP Pohjola autoapu 24h on kattava palvelu, joka huolehtii matkan jatkumisesta yllättävissäkin tilanteissa, olipa kyseessä tekninen ongelma tai itse vahingossa aiheutettu vika.

Kaikki järjestyy yhdellä soitolla numeroon 0303 0303 (puhelun hinta 0e/min), joka päivystää kaikkina vuorokauden aikoina, vuoden jokaisena päivänä. Tavoitteemme on saada matkasi jatkumaan heti ja siksi tarjoamme teknistä neuvontaa jo puhelimessa sekä tiepalveluapua paikan päällä. Jos se ei auta, hinaamme autosi lähimpään korjaamoon.

3.2 Mitä varusteita autoistanne löytyy?

Tarkemmat auton lisävarusteet löytyvät Kalusto välilehdeltä. Kaikista autoistamme löytyy Tiepalvelulappu, lumiharja ja parkkikiekko. Pakettiautoihin on lisäksi vuokrattavissa nokkakärryt, sidontaliinat ja tavaratilan harja. Kadotetuista pienvarusteista veloitetaan 15 € ja nokkakärryistä 150 €.

3.3 Pitääkö minun huoltaa autoa?

Asiakkaan ei tarvitse huoltaa autoa, henkilökuntamme tarkastaa auton öljyt, rengaspaineet jäähdytinnesteet säännöllisesti. Mikäli havaitset autossa vikaa ilmoita siitä viipymättä asiakaspalveluumme.

3.4 Voinko lähteä autolle ulkomaille?

Kyllä voit, mutta ajoneuvoa ei saa eikä voi viedä Suomen rajojen ulkopuolelle ilman erillistä maastapoistumislupaa, Green Cardia sekä ajoneuvon rekisteröintitodistuksen teknistä osaa. Maastapoistumisluvan, Green Cardin sekä ajoneuvon rekisteritodistuksen teknisen osan saatte mukaan henkilökunnaltamme.

4. Pakettiauton palauttaminen

4.1 Miksi minun pitää valokuvata auto noudettaessa ja palauttaessa?

Video- tai valokuvaa auto ennen vuokrauksen alkua jotta voit tarvittaessa todistaa missä kunnossa otit auton käyttöösi ja sama juttu pakettiauton vuokrauksen päätyttyä vaikka uusia vaurioita ei olisikaan, näin ollen voit tarvittaessa todistaa myöhemmin missä kunnossa palautit sen. On kaikkien meidän etu, että autot säilyvät hyvässä kunnossa ja kustannukset kurissa. Näin pystymme tarjoamaan laadukasta vuokrauspalvelua edullisilla hinnoilla jatkossakin.

Videokuvaa tai valokuvaa auto eri kuvakulmista ennen ja jälkeen ajon ja säilytä kuvat itselläsi kuukauden ajan vuokrauksen päätyttyä. Valokuvat ovat omaksi turvaksesi mahdollisissa vaurioselvittelyissä.

4.2 Voinko palauttaa auton eri kaupunkiin?

Auto palautetaan yleensä ottaen aina noutopisteeseensä.

4.3 Ajomääräni ei ole kuin muutaman kilometrin, tarvitseeko minun tankata auto?

Auto tulee tankata aina täyteen varauksen lopuksi. Et varmaan itsekään toivoisi että edellinen siirtäisi lyhyen ajonsa sinun maksettavaksesi. Vajaalla tankilla palautetusta autosta perimme polttoaineen lisäksi 50 euron sakkomaksun.

4.4 Voinko palauttaa vuokraamani pakettiauton ennen vuokrauksen päättymistä?

Pakettiauton voi palauttaa milloin tahansa 24/7 varausajan puitteissa.

5. Vakuutuksista

5.1 Miten toimia vahinkotilanteissa?

Sinun tulee toimia yleisen ohjeistuksen mukaisesti onnettomuuden lisävahinkojen välttämiseksi. Soita poliisille jos kolaritilanteessa on muita osapuolia. Lisäksi täytät vahinkoilmoituksen ja ilmoitat asiasta meille.

5.2 Millainen vakuutus vuokraamassani pakettiautossa on?

Kaikissa vuokraamissamme pakettiautoissa on liikennevakuutus, joka kattaa syyttömälle osapuolelle aiheutetut vahingot valitun vakuutusomavastuun ylittävältä osalta. Vuokrauksen aikana olet ajoneuvon haltijana ja vastaat autolle mahdollisesti aiheutuvista vahingoista varaukseesi liittyvän omavastuun mukaisesti.

Lisäksi ajoneuvossa on hirvi-, palo-, varkaus- ja törmäysvakuutus, joiden korvauksien piiriin kuuluu normaalien vakuutusehtojen mukaiset vahingot valitun vakuutusomavastuun ylittävältä osalta.

Asiakas on velvollinen korvaamaan ajoneuvolle ja sen varusteille vuokra-aikana sattuneet vahingot sekä ajoneuvon seisonta-ajasta aiheutuneet kustannukset. Vuokraamo laskuttaa Asiakasta korjauskustannusten osalta Vuokraamon valitseman korjaamon korjauskustannuslaskelman mukaan sekä seisonta-ajasta voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Edellä mainittujen kustannusten korvausvastuun enimmäismäärä on 1 600 € vahinkoa kohden. Korvausvastuun enimmäismäärän alentaminen 800 €:oon vahinkoa kohden on mahdollista 20€ lisämaksulla.

Lue lisää vuokrausehdoista täältä.

Asiakaspalautteet:

MIKKO T.

Uusi auto ja mukava henkilökunta, joka auttoi tarvittaessa. Muutto sujui hienosti UpGon ansiosta, suosittelen!

NIKO V.
Kohtuuhinnalla uusi pakettiauto alle helpolla nettivarauksella.
Hyvä sijainti, pakun sai kätevästi tankattua palautuksen yhteydessä.
PIIA M.

Hyvä asiakaspalvelu, auton nouto ja palautus hyvällä sijainnilla ja edullinen vuokrahinta. Auto siisti ja muutenki priimaluokkaa. Olipa mahtavata tehdä muutto. Kiitoksia!

Miksi UpGo?

Uudet ja turvalliset autot
Ei piilokuluja
24/7 tiepalveluturva
Henkilökunta aina asiakasta vastassa

Lähetä sähköpostia info@kuopionpakut.fi | Asiakaspalvelu klo 8-16 010 419 9850

Tilaa uutiskirjeemme ›